Sommaren 2012 på jakt efter barndomsminnen

 Vi följer Inlandsvägen"Route 45" som går parallellt
 med Inlandsbanan


Samebyn Fatmomakke

 Stekenjokk

 Vi har sällskap uppe på högfjället.
 Samojedhundar som vilar i värmen.
 Här bakom i "Gropen" i Malmberget ligger
 Farmor och Farfars tomt. Kaptensvägen 24
 Midsommarblomster i Malmberget
 Här arbetade Farfar "Amerikajohan"
 Gropen som slukar Malmberget
 Stationen i Sikträsk
 Jag minns lukten av tjära när vi gick längs
spåren för att komma till Farmor & Farfars 
sommarstuga.
 Jag hittade stugan trots att det var 45 år sen jag var här.
 Lekstugan Farfar byggde till oss systrar fanns 
fortfarande kvar.
 Ljuva barndomsminne
 Så roar man sig i Gällivare
 Midnattssol på Dundret
 LKAB´s gruva i Koskoskulle
 Sagoslott i Gällivare
 Vita Björkar
 Björkarnas stad, Umeå! Undrar  om de moderna
husen är byggda i björk.
 Jag besökte min barndomsvän. Vi har inte setts på 45 år.
 Höga Kusten blommar
 Hos min syster i Rimbo
Skorpan

Inga kommentarer: